سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ذکری
 

عشق ورزی به خدا:

تا به حال به سایه ( این پدیده ای که همیشه همراه ماست ولی ما از نعمت بودن آن و فوایدی که برای ما دارد غافلیم) فکر کرده اید؟

فواید سایه ها:

1- همان گونه که نور آفتاب مایه­ی زندگی و رشد موجودات است، سایه ها نیز برای تعدیل تابش اشعه­ی نور، نقش حیاتی دارند، تابش یکنواخت آفتاب آن هم در یک مدت طولانی، همه چیز را پژمرده می کند و می سوزاند، ولی نوازش متناوب سایه ها آن را درحد متعادل و مؤثری نگاه می دارد.

2- برای آن ها که بیابانگردند و یا گرفتار بیابان می شوند، نقش مؤثر سایه ها در نجات انسان ها فوق العاده محسوس است، آن هم سایه ای که متحرک است و در یک جا متمرکز نمی شود، هماهنگ با خواسته ها و نیاز انسان.

3- موضوع مهم دیگر این که بر خلاف تصور عمومی تنها نور سبب رؤیت اشیا نیست، بلکه همواره باید نور با سایه ها توام گردد تا مشاهده اشیا تحقق پذیرد، به تعبیر دیگر اگر در اطراف موجودی نور یکسان بتابد به طوری که هیچ گونه سایه ای نداشته باشد، هرگز چنین شیئی که غرق درنور است مشاهده نخواهد شد. یعنی همانطور که در تاریکی مطلق چیزی قابل مشاهده نیست، در نور مطلق نیز چیزی قابل رؤیت نمی باشد و دیدن اشیا از آمیختن نور و ظلمت امکان پذیر می شود. به این ترتیب، سایه ها نقش بسیار مؤثری در مشاهده و شناخت اشیا از یکدیگر دارند.

4- علاوه براین که سایه از سوزش آفتاب جلوگیری می کند، رطوبت متصاعد از برگ ها که توام با اکسیژن نشاط بخش است نیز لطافت و طراوت خاصی به سایه می دهد.

 

بنابراین جا دارد که از صمیم قلب به خدای مهربانمان که اینقدر زیبا امور زندگی ما را تدبیر کرده و انواع نعمت ها را در پیرامون ما قرارداده، بگوییم خدایا دوستت داریم و فقط تورا می پرستیم.


[ یکشنبه 93/2/7 ] [ 1:34 عصر ] [ ذکرِی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 124370