سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ذکری
 

 

بسم الله الرحمن الرحیم 

گشتی در اینترنت بزنید 

در گذشته مثلی بود که می گفتند: "از شیر مرغ تا جون آدمیزاد" 

اکنون دنیای مجازی مصداق همین مثل است. به راستی هر چه بخواهیم در این دنیا که حقیقتاً دنیا (از ریشه "دنائت" به معنی پستی) است پیدا می شود. 

این دنیای ساخته دست بشر، شده است بلای جان! 

روزگاری همه مجذوب این فضای مجازی بودند. امروز اما گرچه هنوز عده بسیاری مجذوبش هستند اما عده ای هم فهمیده اند که در این فضای به ظاهر زیبا و رنگارنگ هر لحظه انسان به پرتگاه نزدیک می شود و چه بسا در دره ای عمیق سقوط کند. 

گرچه می توان از این فضا به نحو احسن و برای اهداف عالی استفاده نمود اما نباید فراموش کنیم که این فضا اصالتش فریب است و فریب... 

آنچه ما را وادار به نوشتن این مطلب کرد، تضاد میان این دنیای به اصطلاح مجازی با دنیای واقعی است.

شاید بگویید که تضاد خاصیت این دو است اما...


سخن ما با متولیان فرهنگ در جمهوری اسلامی است. کسانی که بر سر در وزارتخانه شان زده اند: "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی".

همچنین خطاب ما با کسانی است که وظیفه شان ایجاد نظم در جامعه بر اساس قوانین اسلامی است. کسانی که نام نهادشان "نیروی انتظامی" است. و گروهی که روی سخن ما با آنهاست، نامش «پلیس امنیت اخلاقی» است.

 

ارشادیان و انتظامیان محترم؛

جوانان این مرز و بوم در این روزگار پر فتنه و پر فریب، زمانیکه خود را می شناسند باید در دو جامعه زندگی کنند. یکی به وسعت شهر و کشور خویش و دیگری به وسعت دنیای مجازی و سایبری.

زمانیکه تبلیغات فرهنگی و برخوردها در این دو عرصه، متضاد باشد آیا نباید انتظار داشت که جوان ایرانی دچار تضاد در رفتار و کردار خویش شود؟

در بسیاری از سایت ها و وبلاگ های ایرانی و فارسی، تبلیغاتی می شود که مغایر با شؤونات اسلامی و فرهنگ دینی است.

مانند:

1) تبلیغ انواع آرایش، مدل مو، لوازم آرایش، کاشت ناخن، خالکوبی و ...



 

 

این در حالی است که تمام مراجع عظام تقلید کاشت ناخن را مانع وضو و غسل می دانند و این یعنی کسانی که ناخن کاشته اند، وضو و غسلشان صحیح نیست و به تبع، نماز از زندگی این افراد حذف شده و به دلیل نداشتن غسل، ناپاک هستند و ... در حالیکه ما در قرآن می خوانیم: "ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر" وقتی نماز حذف شود جامعه پر می شود از گناه و فحشاء و منکر



2) تبلیغ انواع روسری، شال و نحوه بستن آنها به صورت غیر شرعی و اشاعه بی حجابی به روش جدید



یادمان باشد دشمن برای ما که معتقد به حجاب هستیم، به صراحت تبلیغ بی حجابی نمی کند. برایمان شال و روسری و مانتو و چادر و ... طراحی می کند و کم کم حجاب را از یادمان می برد

3) تبلیغ انواع فیلم های مبتذل بدون سانسور در سایت های فیلتر نشده و فروش آنها از طریق اینترنت

4) تبلیغ انواع فیلم های آموزش س.ک.س و رابطه جنسی، انواع داروهای محرک و تقویت کننده جنسی و ...


 

و هزاران هزار مورد دیگر از این نوع تبلیغات که دنیای مجازی را فرا گرفته و وزارت فرهنگ و ارشاد ما که وظیفه نظارت بر سایت ها را دارد، هیچ حرکت مثبتی انجام نمی دهد.

 

از طرفی جوان ایرانی که بر اساس غریزه اش به دنبال زیبایی و جلب توجه است با تبلیغات این چنینی در اینترنت مواجه می شود و ظاهرش را آراسته کرده و به دنیای واقعی قدم می گذارد و مواجه می شود با مانعی به نام "گشت ارشاد نیروی انتظامی"

و این گونه است که جوان ایرانی اعتمادش سلب می شود، اعتقادش سست می شود و شکافی عظیم می افتد میان جوان با نسل های گذشته، میان جوان با خانواده، میان جوان با مذهب و قشر مذهبی، میان جوان با مسؤولین و ...

 

ارشادیان محترم:

لطفا دقت کنید، دلسوز باشید و متعهد، مسؤولیت پذیر باشید و کمی هم هوش و کیاست را چاشنی کارتان کنید. انتقاد پذیر باشید و خدمتگزار.

با مجوز دادن به این سایت ها که اغلب سایت های تبلیغاتی و فروشگاه های مجازی هستند، زحمت کسانی را هدر می دهید که تمام همت و تلاش خویش را به کار گرفته اند برای ارشاد و هدایت جوانان و تبلیغ دین الهی در فضای مجازی. بی توجهی شما به این موارد، بی توجهی به فریاد کسانی است که می گویند: "امر به معروف و نهی از منکر" و در این راه می کوشند.

 

انتظامیان محترم:

لطفا کمی مهربان تر باشید. افراد دلسوز و معتقد را برای ارشاد انتخاب کنید نه کارمندان نیروی انتظامی را که نه دلشان می سوزد و نه بعضاً به کارشان اعتقاد دارند.

جوانانی که با حجاب نامناسب و ظاهر غیر دینی در جامعه حاضر می شوند، روزانه در معرض بدترین تبلیغات که متأسفانه قوی ترین نوع تبلیغات هم هستند، قرار دارند.

این جوانان، حجابشان را از همین هنرپیشه هایی گرفته اند که در فیلم های مجوز دار وزارت ارشاد بازی می کنند.

خالکوبی بدنشان را از همین سایت های مجوز دار و الگوهای کاذب ورزشی و هنری یاد گرفته اند.

ناخن کاشتن و لاک های رنگارنگ به روی ناخن هایشان کار همین آرایشگرانی است که با مجوز کار می کنند.

مدل موهایشان همه داخلی است. غرب همین جا در سایت ها و فیلم ها و سالن های آرایش و تلویزیون خود ماست. این جوانان غربزده نیستند. این ها بازی دست مسؤولین بی مسؤولیت هستند.

به آنها به چشم دشمن دین و فرهنگ نگاه نکنید. برایشان از رو شمشیر نبندید. سرشان داد نزنید. به آن ها توهین نکنید. دین و مذهب را به کامشان تلخ نکنید. کمی شیرینی دینداری را به آنها بچشانید. این همه سیاه نباشید. این همه وحشت ایجاد نکنید. کمی هم دل بسوزانید.

خشونت و عصبانیت و برخورد انتظامی شما، بی توجهی به مبلغین دینی است. کار شما در جهت مخالف کسانی است که می خواهند زیبایی دین را به جوانان نشان دهند. دین، یعنی عطوفت و مهربانی و دوست داشتن.

گرچه دین ما ابعاد دیگری نیز دارد اما جلوه ی رحمت در دین ما پررنگ تر است.

اینجا ایران اسلامی است. مهد فرهنگ و دین و تمدن. مهد انسان های بزرگ و مردان خدا. اینجا مهد مهربانی است. جوانان، بی گناه ترین قشر این سرزمین هستند. آنها را دریابید...



 


[ شنبه 90/7/23 ] [ 2:31 عصر ] [ ذکرِی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 124382